Thursday, November 9, 2006

Inauguração

Hi everyone: Here I am starting my first blog, more precisely, a "Food Blog".
Translating it to English has become mandatory as I have lots of visitors from abroad that are not being able to understand it. I will not translate word by word as it would make my blog rather boring and too long to read. So feel free to ask whatever you wanna know if it's not in English.


I'm 25 years old, married and have two kids: a boy and girl. The former is still a baby so that makes kind of hard to post every-single-day.... oh, and my name's Camila.

I always loved to cook but after the kids arrived I thought I started to "dislike" it since I never had time to do it as I like: no rush, with pleasure, and dedication. My father is a great cook so I beleive I started appreciating the art back from childhood.

As I said, it won't be easy to post on a regular basis but I promise I will do my best! You are all welcome to leave your comments and questions!

Olá, amigos e amigas que me visitam! Estou aqui estreiando meu blog, mais precisamente, meu "Food Blog", depois de um empurrãozão da minha amiga Cris pra eu finalmente sair do Yahoo! e dividir os sucessos (e por que não também os fracassos?) culinários que eu apronto na minha cozinha....

Tenho 26 anos, me casei com 20 (oh!!!!) e já tenho uma filhinha de 2 anos e um bebê de 7 meses... Sempre apreciei cozinhar, não por obrigação do dia-a-dia, mas como nós mulheres não escapamos dessa tarefa, tento fazê-la de bom grado! Aprendi muito com meu pai, que é um ótimo cozinheiro e sabe fazer maravilhas mesmo quando a geladeira parece vazia......... Meu marido também é uma ótima cobaia e sabe apreciar a arte de comer! Sim, porque é uma arte,um evento social e cultural que, se apreciado com sabedoria (como tudo na vida), não se tornará um problema.

Tentarei fotografar o que publicarei aqui sempre, mas nem sempre dá tempo... às vezes a fome é maior!

Mas já aviso que não será nada fácil manter este blog! Trabalho de casa e moro numa chácara onde ajudo na administração dos aluguéis (Acampamento Betel, para quem se interessar......) e o dia-a dia é sempre puxado....... Mas vamos lá! Podem deixar seus comentários que responderei com o maior prazer!

Let's have fun! :)

No comments: